Apr 16, 2013

Rijksmuseum

Last Saturday was very special day here in Amsterdam coz Rijksmuseum was finally opened after more than 10 years of closing!!
先週の土曜日Amsterdamとても特別な日でした。
10年以上も閉まっていた国立美術館がついにオープン


From 12 o'clock it would be opened, so I was there about 11:30. But so many people were already there and enjoyed the opening ceremony.
12時からオープンだったので、11時半には行きました。
でも、すでにすごい人で、みんなオープニングセレモニーを楽しんでいました。



 Queen was also there. 
She's not the real one unfortunately, but I saw the real queen too for the first time.
女王様もいらっしゃっていました。
彼女は残念ながら本物ではないけれど、本物の女王様にも初めてお目にかかれました。


And the queen opened the very heavy door with this very big key.
女王様は、このとても大きなカギでとても重い扉を開いてくれました。


Yes, we can go inside finally!
ついに中に入れます!



Yes, we are! 
来ました!




These pictures were drawn before I was born, of course. But I'm so familiar with them. These landscape or atmosphere in Amsterdam winter were never changed. It's just awesome!
この絵はもちろん私が生まれる前に描かれたものです。でも、なんだかとても親近感。というのも今のアムステルダムの冬風景、雰囲気が全く変わっていないんです。それってなんだかすごいことだなあとただただ思いました。




Pretty girl wearing a Japanese kimono.
日本の着物を着ている女の子


It's just amazing!
やっぱりいいものはいい!


I saw this kind of color.
こんな色のもありました。

 Flowers
お花
I live here for about one and half years and I got through two winters. And now I think that I can understand better than before why people here love flowers or colors so much.
こっちに来て約1年半、冬を2回乗り越えました。そして今私は、なぜここの人たちがこんなに花や色を愛するのか、以前よりよく理解できるようになった気がします。