May 28, 2012

Berlin!

 During I studied in Germany in 2004-2005, I tried to travel in Europe as much as possible. I visited Berlin too, but at that time I thought I needed much more time to enjoy enough. And last weekend I could be there again finally☆
2004年から2005年ドイツに留学していた時、ヨーロッパをできるだけ旅行しようとしました。その時にベルリンも訪れたけど、十分満喫するにはもっと時間が必要だと思いました。そして先週末、ついにもう一度行くことができました☆




Mitte (East side of Berlin)  is really interesting for me. I feel like  being in old ages suddenly, because there are many old buildings or things among  the new things. 
ミッテと呼ばれる旧東地区が、私はおもしろいと思います。古い建物などが新しいものと共存していて、突然昔の時代にいるような気分になったりします。



 



 There are so many nice men's shops too in Berlin.
I remember that one of my best friend said to me " I like Berlin, coz it's fashionnable."
ベルリンにはすてきなメンズショップもいっぱいあります。友達が、”ベルリン好き、だっておしゃれやもん。”と言っていたのを思い出しました。
 





  

 I found a friendly box too.
やさしいボックスも見つけました。




 "Wunsch" means "wish" in German.
  "Wunsch"はドイツ語で"wish"を意味します。







Yes, Ampelman!
イエス、アンペルマンです!



 So many vintage bags
たくさんのヴィンテージバッグたち



Flea markets on Sundays.
日曜日のフリーマーケット



 I'll be back Berlin!!
また来るよ!!