Apr 13, 2012

What I saw in Paris

Two days before Easter break, suddenly it got really cold again here like winter and I got a fever. Unfortunately I couldn't go to Antwerp with my friend who visited us... so I stayed in bed all day long. On the next day, I didn't feel well yet, but I had no fever anymore and we left for Paris.
イースター休暇の2日前、急に本当にまた冬みたいに寒くなって、私は熱を出してしまいました。残念ながら、私の所に来てくれていたお友達とアントワープに行くこともできず、一日中お家で寝ていました。その次の日、そんなにまだ具合はよくなかったけど、もう熱はなかったので、パリへ向かいました。


 And there I have seen a lot of beautiful things. This is my third visit to Paris, but first time for sightseeing.
 そこで、私はたくさん美しいものを見てきました。パリは3回目ぐらいですが、観光は初めての気がします。


The Arc de Triomphe
凱旋門



In front of Notre Dame Cathedral
ノートルダム大聖堂の前



 A flower made by ice cream
アイスクリームのお花



 A beautiful blue sky
 青い空

 A big flowerpot
大きなお花の鉢
 



The Palace of Versailles and a lot of people for it
ヴェルサイユ宮殿とそれを待つたくさんの人達



Goods of Marie Antoinette
 マリーアントワネットグッズ


 In the Palace of Versailles
 ヴェルサイユ宮殿の中





In front of Louvre Museum 
ルーブル美術館前 


 In  Louvre Museum 
ルーブル美術館中










A man asked me to take a photo
私に写真をお願いした男の人








 A big painting on a street
道にあった大きな絵


A nice painting on a wall
壁に描かれたすてきな絵


A pretty window
すてきなウィンドウ


Yum yum pasta
おいしいパスタ

Even though they were made by someone in totally different areas and ages, they are still so beautiful for me who came from a small oriental island. Even though I can never see or talk with people who made those beautiful things, I feel something from their works.
It's just amazing, beautiful!
I hope such beautiful things will last forever.
全く違う場所や時代の誰かによって作られているのに、小さな東洋の島国から来た私にとっても美しい。作った人たちに会うことも話すことも決してできなくても、その作品から何かを感じることができる。それ自体がすばらしく、美しい!美しいものたちがこれからもずっと生き続けることを願います。