Mar 11, 2012

Hope step Japan!

 One year has past since the day. Now I live in a country faraway from Japan. But here I met people who want to do something for the future from the day, and I worked as a volunteer staff for today's event.
あれからもう1年が経ちしました。今、私は日本からはるかかなたの国に住んでいます。でも,
私はここで、その日から未来のために何かしようとしている人達に出会いました。そして今日私はそのイベントのボランティアスタッフをしていました。




Hopeful ideas for the future by children
子供たちによる、未来への希望いっぱいのアイデア


Learn slow food
スローフードを学ぼう
  


Eco girl
エコガール




Ideas for new energy
新しいエネルギーのアイデア




Sakura by children
子供たちによる桜
 with handmade stamps by a Japanese artist.
道具は日本人アーティストによるハンドメイドのスタンプ



  
Yaku-zen dishes
薬膳料理
 


Send letters to an old woman who lives in a small area in Tohoku Japan!
東北の本当に小さなエリアに住んでいるおばあちゃん に手紙を送ろう!
 



Eco genius contest by children.
子供たちによるエコジーニアストコンテスト

 Almost all people here were not in Japan on 11 March 2011. But they try to understand and share the fact to make it better for the future. It's just amazing to get together with so many different people for one aim. I really appreciate and respect for all. Let's keep doing! Hope step
ここにいたほぼ全員の方は2011年3月11日日本にはいらっしゃいませんでした。でも、よりよくしていくために、現実を理解し、それをシェアしようとしていました。一つの目的のために、たくさんの全然違う人達が集まるというのは本当にすごいことだと思います。みなさんに感謝と尊敬です。続けましょう!Hope step